Betygsdokument och tysk student.

Idag blev det fiiiiiika med kära vänner.
Nu ska jag äta och städa och sedan ska jag sätta mig ner med en kopp te, kent i öronen och fixa med mitt USA album!

Pratade ju med rektorn idag. Det gick bra! Jag får hoppa in i någon av Journalistik och Författarskap klasserna sedan (Det blir två nästa år!!!) och sen är allt lugnt. Dessutom sa han att jag ska ha med mig ett dokument med mina betyg från USA, för han kan då ge mig godkännt om jag läst någon kurs som liknar någon jag har här hemma och då blir det utökat program och grejer. Dom betygen kommer inte att räknas in i snittbetygsvärdet men kommer ändå att finnas på papper att jag läst. Vad jag har fattat det som, efter ett år är alla gymnasiegrejer fortfarande lite luddiga.

Igår fick jag en vänförfrågan och ett mail på facebook från Kerstin i Tyskland. Hon kommer att ha Cindy som IEC i USA. Cindy tyckte det vore kul om vi lärde känna varandra eftersom att vi har hästar som ett gemensamt intresse.
Hon verkar hur trevlig som helst och det känns skönt att lära känna någon i min ålder som bor på samma ställe som mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0