tvålakantio

2010 - Du stannade inte länge och du var så himla fin.

Gör väl som alla andra och sammanfattar mitt 2010.


Jag invigde mitt år med mörkt hår, rött läppstift och dr Martens tillsammans med personer jag tycker om.


Jag slutade äta kött och det fick mig att må rätt bra. Jag och emmouh brukade käka vegtacos och kolla på live dvder hemma hos mig. Vissa mörka och överdrivet kalla kvällar när vi inte orkade plugga mer så tog vi långa promenader. Så långa att min pappa ibland ringde och frågade om jag tänkte komma hem.



Jag kom någon gång under januari, februari, mars, april, maj närmre Agart, Andrea och Ida som jag råkar tycka om jättemycket. Jag och Andrea hade en helt fantastisk plan när "killer" pågick i skolan och det var så vi blev Snigel och Get fårevvaaah! Ida och jag drömde oss bort bland prinsessklänningar på Beyond Retro i Göteborg och de andra blev galna på oss. Efter en fest på kransmossen under kulturveckan gick jag och Agart hand i hand och pratade om livet hela vägen hem till mig.



Jag och Emmouh såg Kent i Lisebergshallen och vi var så lyckliga att vi inte visste vart vi skulle ta vägen. Jag och Lotta fick ett ryck och bara åkte till Hamburg och såg Killerpilze. Folk tyckte vi var sjuka för att vi var från Sverige. Invigde sommaren med att dansa som en galning till Green Day och fyrverkerier på Ullevi.



Jag lämnade mitt barndomshem i Viskafors och flyttade till Femte Villagatan i Borås. Huset var tomt och stort och det kändes konstigt.



Under sommaren när min familj var i varberg så hängde jag rätt mycket hemma i det stora, tomma huset med Emmouh, Agart och Andrea. Lärde typ känna Amanda Oxjärpe Ljungren som tillsammans med mig ska ta över världen med mig. Lärde också känna hennes bror Linus och vårt gangbang som bestod av mig, Andrea, Agart, Emmouh, Amanda&Linus och Mina brukade spela kubb i Stadsparken och under torsdagskvällarna.



Jag åkte till Köpenhamn med min familj som en liten avskedsresa innan jag åkte till USA. Jag förstod att jag skulle sakna min familj rätt mycket. Jag blev kär i Köpenhamn och bestämde mig för att flytta dit också. Passade på att träffa så många från släkten som möjligt innan det var dags att dra mig mot landet på andra sidan atlanten.


Och Lördagen 17 Juli 2010 satte jag mig på ett plan mot Boston för att åka på EF language and Culture Camp in Vermont. Där träffade jag en hel hög med fina människor. Victoria från Jönköping och Kristin från Kungsbacka var två av dem. Två som följer med länge länge i livet.



1 Augusti var jag framme i Fort Wayne, Indiana där jag kommer att spendera mitt skolår 10/11. Men sammanfattningen av mitt utbytesår in the corn field kommer i Juni när jag återvänt till Sverige igen.

Kommentarer
Postat av: elviraaa

liiiite besviken att jag inte finns med på en enda punkt här!!! men jag vet att jag finns i ditt hjärta, hihihi!

2011-01-02 @ 13:35:40
URL: http://everydayfreakshow.blogg.se/
Postat av: Pappa

Nice Sammanfattning... Jag va ju med på ett par ställen !!! Stolt !!! Puss...

2011-01-02 @ 18:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0